The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Na polskim rynku można obecnie obserwować zmiany towarzyszące pojawianiu się dużych sieci handlowych, zwłaszcza zagranicznych. Wobec wyzwań marketingowych coraz bardziej daje się zauważyć w tej grupie podmiotów nowoczesne podejście do zarządzania. Nasilająca się konkurencja, a także zmiany otoczenia oraz postaw i zachowań konsumentów powodują, że tracą na znaczeniu dotychczasowe, technologiczne i...
W artykule przedstawiono planowanie w modelu MRP II i w systemie Axapta. Wiedza ta jest szczególnie ważna ze względu na istotną rolę planowania w zarządzaniu firmą. Przedstawiono ogólny zarys pracy planistycznej i rozwiązań dostarczanych przez systemy klasy ERP, polepszające jej poziom. Zaprezentowano dość popularne narzędzie, jakim jest manufacturing resource planning (planowanie zasobów produkcyjnych),...
W artykule przedstawiono metodologiczne przesłanki wprowadzania zasad ergonomii do procesów projektowania i konstruowania maszyn, narzędzi i produktów przemysłowych. Przyjęto, że procesy projektowania i konstruowania maszyn i innych obiektów technicznych stanowią część szerszego procesu: projektowania systemów człowiek-obiekt techniczny. Ujęcie ogólniejsze nazwano projektowaniem ergonomicznym. Przedstawiono...
Niniejszy artykuł ma na celu przedmiotową i funkcjonalną identyfikację komunikacji ekologicznej, rozumianej jako medialny proces przekazu informacji na temat środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem interdyscyplinarnego zakresu pojęcia, oraz przybliżenie czytelnikowi tej rozprzestrzenionej w krajach wysokorozwiniętych dziedziny komunikacji publicznej. Ze względu na ograniczony zasób polskojęzycznych...
Od poziomu zadowolenia klienta zależy sukces i zyskowność przedsiębiorstwa. W artykule zwrócono uwagę na współudział w tworzeniu klimatu zaufania i więzi z konsumentami takich elementów, jak: kultura przedsiębiorstwa, doświadczenie i umiejętności zawodowe personelu, postrzeganie przedsiębiorstwa przez pracowników oraz ich identyfikacja z firmą. Kultura przedsiębiorstwa jest to system typowych dla...
W artykule określono teoretyczne oraz metodyczne podstawy kreowania nowych produktów na zasadach ciągłych innowacji w celu tworzenia trwałej przewagi konkurencyjnej. Sformułowano przesłanki do budowania trwałych, miękkich przewag konkurencyjnych. Uwzględniono marketingowe sposoby tworzenia innowacji poprzez marketing pionowy oraz lateralny.
W artykule omówiono czynniki, które należy uwzględnić, aby tworzony w każdej firmie system szkolenia pracowników był efektywny. Wiedza ta wydaje się szczególnie ważna z uwagi na istotną rolę pracowników w realizacji strategii przedsiębiorstwa i jej dostosowanie do zmiennych warunków otoczenia. Wiele firm popełnia błędy przy tworzeniu systemu szkolenia, co naraża je na straty finansowe i czasowe. Aby...
Ciągły wzrost liczby osób niepełnosprawnych na świecie wymusza konieczność zwrócenia większej uwagi na warunki, w jakich przychodzi im pracować. Niestety, wciąż nie są one zadowalające. W dalszym ciągu pracodawcy zwracają większą uwagę na wydajność pracy, nie łącząc jej z warunkami pracy. Dla osób niepełnosprawnych jest to szczególnie uciążliwe; połączenie trudności życia codziennego z niekorzystnymi...
Wejście polskich przedsiębiorstw na nowo otwarte rynki Unii Europejskiej jest dla nich bardzo złożone i skomplikowane. W procesie tym konieczne są działania promocyjne, takie jak targi gospodarcze. Ich znaczenie doceniają nie tylko przedsiębiorcy (rośnie ich zainteresowanie udziałem w targach), lecz również organa rządowe dofinansowujące tę formę promocji. W artykule wskazano możliwości osiągania...
Koncepcja organizacji uczącej się ma stosunkowo krótką historię. Jednak obecnie charakteryzuje ją dynamiczny rozwój w obszarze teoretycznym i praktyce gospodarczej. Wprowadzenie w organizacji koncepcji „uczenia się" umożliwia uzyskanie dobrych wyników w bieżącej działalności oraz powoduje wzrost kapitału wiedzy, który można efektywnie wykorzystać. Organizacje gospodarcze, np. przedsiębiorstwa...
Produkt musi spełniać coraz wyższe wymagania w zakresie ochrony zdrowia, życia i bezpieczeństwa odbiorców. Procedury zmierzające do zawarcia umowy muszą być prowadzone z zachowaniem reguł prawnych, zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów. Granicą działań marketingowych są poczynania prowadzące do wad oświadczenia woli odbiorcy. Skutki naruszania norm prawnych, zasad współżycia społecznego...
W niniejszym artykule podjęto próbę analizy języka reklamy jako narzędzia komunikacji firm z grupą młodych konsumentów. Przedstawiono zakresy słownictwa, słowa kluczowe oraz figury retoryczne stosowane w reklamie adresowanej do młodych odbiorców. Przytoczone przykłady reklam obrazują próby wywierania wpływu na zachowania młodych konsumentów poprzez używanie oraz współkreowanie specyficznego dla nich...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.